Eventa Tablet – den mest optimale løsningen

Vårt produkt «Eventa Tablet» er i vinden som aldri før og har gledet flere arrangører av kulturarrangementer!

Ikke bare har du alt tilgjengelig på ett sted som betalinger, billettsalg og rapporter, men det er også veldig enkelt å lære for personellet som skal bruke det.

I starten så har våre teknikere overvåket produktene nøye i felten, og vår konklusjon er at den tekniske løsningen er kjempestabil – mye på grunn av egen 4G-tilknytning fra Telia.

Vi har enda til gode å få drop-outs under bruk, så til nå har oppetiden vært 100%, noe vi er svært fornøyde med! 🙂

«Vi har brukt iZettle og Hoopla flere år med private mobiltelefoner, men nå i 2018 var Eventa Norge sin løsning med nettbrett noe vi ville teste ut. Tilbakemeldingene fra våre frivillige var over all forventning. Kun positive kommentarer var å få, og vi kan trygt anbefale dette til andre festivaler!»
– Festivalsjef i Høyvikfestivalen, Sandefjord

Tilbakemeldingene fra kundene våre har utelukkende vært positive. Ikke bare fungerer alt veldig godt sammen, men det er også rimeligere enn andre kasseløsninger på markedet, hvis man fortsatt betaler transaksjon for transaksjon på arenaen eller tradisjonelle bonger.

Annen type «cashless»-løsninger som mange store arrangører bruker er ikke kompatibelt med våre løsninger, men vi ser at den kommende «tæppe»-teknologien (NFC) med bankkort har samme funksjon, men til en mye lavere pris.

Personellet må uansett plotte inn på kassen hva kunden skal ha og det er like kjapt å legge bankkortet på leseren som å legge armbåndet på egnet leser hos de store arrangørene når man skal betale.

Slik ser det ut etter at totalbeløpet er tastet inn og kunden kan nå godkjenne handelen med å sette inn kort og trykke kode/tæppe.

Hvilke muligheter har du gjennom Eventa Tablet med iZettle, Vipps og Hoopla? Husk at våre teknikere og eksperter kan hjelpe deg som kunde i hele prosessen.

Enkelt oppsett
Alle appene er enkle å programmere backoffice med dine ønsker. Du bestemmer billettpriser og legger det inn i systemene. Det samme gjelder andre salgsvarer. Når du er ferdig så logges hver kasseenhet inn med brukernavn og passord, og innen få sekunder er det klart for salg.

Enkelt å operere
Alle app-utviklerne knyttet til vårt standard-oppsett har som fokus å levere enkle grensesnitt som alle kan bruke – enten man er ung eller gammel, med eller uten teknisk innsikt. Systemene er enkle å lære og ditt personell føler mestring og trygghet i jobben

Enkel scanning av billetter kjøpt på forhånd
Med Hoopla sitt system får kundene billettene tilsendt på SMS og e-post med QR-kode når de kjøper på nett eller i «skranke» i forveien. Koden scannes med egen app på nettbrettet ved billett-til-bånd og du får umiddelbart tilbakemelding på om billetten er godkjent eller ikke. Billettene kan kun brukes 1 gang.

Betalingsmåter
Der det brukes iZettle har man muligheten for å betale både med kontanter, Vipps, bankkort med PIN-kode og bankkort med NFC (tæpping). Det er du som avgjør hva som er aktuelt for ditt bruk. For eksempel har det blitt veldig vanlig å kutte ut kontanter samtidig som man anbefaler å bruke Vipps eller kontaktløs betaling ved å tæppe.

Kort ventetid på utbetalinger
Både Vipps og iZettle har utbetalinger hver virkedag slik at du slipper å vente i ukesvis på utbetaling.

Salgskvitteringer iZettle
Det er mulig å få papirskrivere til kassene, men det er ikke standard hos oss. For oss er det viktig å tenke miljø og tilbyr derfor kvitteringer på SMS og e-post til gjestene. Ved første gangs utsendelse av kvittering til kunde ved kortbetaling blir opplysningene lagret og blir synlig når samme bankkort brukes neste gang.

Av hensyn til personvern er det ikke mulig å hente frem disse lagrede opplysningene fra systemene på en annen måte enn ved betaling. Kvittering kan imidlertid sendes på nytt til kunden i ettertid, men da må opplysningene gis på nytt.

Gode rapporter
Alle salgs skal dokumenteres. Det innebærer at også kontant-betalinger og Vipps-betalinger skal registreres i iZettle med egen knapp knyttet til de produktene som er solgt. Backoffice kan både i sanntid og ettertid på inn i systemet og hente ut aktuelle rapporter og kvitteringer som er godkjent for regnskapsførsel.

Disse tallene er noe av det som vises i iZettle backoffice og som oppdateres i sanntid.

Hva er så svakhetene våre fremfor de store cashless-systemene?
– armbåndene til andre cashless-systemer kan brukes til å registrere inngang og utgang
– de med cashless kan la gjestene kan fylle på armbåndene sine på forhånd og legge igjen lommeboka hjemme

Ellers så er det ikke så mye forskjell enn prisen. Cashless-systemene krever som oftest nettverk og kilometer med kabling, noe som fører meg seg vanvittige kostnader til teknikere og utstyr. Beredskapen koster også.

Vårt utstyr er i hovedsak trådløst og eneste kabling er strøm. Feil kan ramme vårt utstyr også, men sannsynligvis ville de samme feilene også kommet på våre konkurrenters utstyr, om ikke oftere. Derfor lønner det seg å høre med oss om hva vi kan tilby akkurat deg og din virksomhet.

Veiledende pris hos Eventa Norge pr. sett av nettbrett og iZettle-terminal er 400,- pr. dag. I tillegg kommer transaksjonskostnader p.d. på 1,75% hos iZettle og p.d. 2,25% hos Vipps.
Ingen andre innløser-kostnader – DET ER BILLIG!

Kontakt vårt kundesenter i dag og snakk med en konsulent om dine behov og våre løsninger. Du sender en e-post til kontakt@phnorge.no og du hører fra oss innen kort tid.

www.hoopla.no
www.vipps.no
www.izettle.com